Thursday, June 25, 2009

I am a new born baby!!

Hai semua..

Hari ini 25/6/2009, aku memulakan langkah pertama untuk menulis blog yang mana bagi aku blog adalah tempat untuk meluah dan berkongsi perasaan, idea, pendapat dan banyak lagi senang kata bebas untuk bersuara tetapi biarlah kebebasan bersuara ini tidak di salah guna untuk berbicara tentang isu-isu yang sensitif. Gunakanlah blog untuk tujuan yang baik dan memberi kebaikan untuk kita bersama.

Alhamdulillah, niat aku tercapai untuk mula menulis blog walaupun hati agak berat kerana agak lemah dalam penulisan dikhuatiri penulisanku tidak berkualiti dan tidak disukai oleh pembaca-pembaca. Tetapi tidak salah bagiku memberi peluang kepada diri sendiri untuk mencuba sesuatu yang baru!! Setuju?. Lagipun sekarang ini sudah banyak di kalangan kawan-kawan aku yang mempunyai blog sendiri..rasa jealous ada..teringin pun ada..
Akhirnya, inilah dia blog pertama aku TWENTYFOURHOURS.....

TWENTYFOURHOURS. Kenapa nama ini dipilih? Sebelum aku menjawab soalan ini terlebih dahulu aku ingin bertanya satu soalan : ok ke nama ni?. Harap semua ok dengan nama ini kalau tidak terpaksalah aku tukar kepada nama lain. Nama TWENTYFOURHOURS ini dipilih disebabkan mempunyai maksud yang tersendiri, 24hours atau dalam BM 24jam bukan bermaksud aku menulis blog ini 24 jam sehari 7 hari seminggu tetapi apa yang dimaksudkan adalah dalam masa 24 jam setiap hari, setiap jam pasti pelbagai perkara yang terjadi, yang berubah dan sebagainya. Setiap orang pasti mengalami pengalaman yang berbagai-bagai dan pengalaman itu akan berlalu mengikut jam, minit, saat, detik. Berlalu begitu sahaja. Jadi, setiap pengalaman itu pasti ada yang menarik, gembira, kelakar, romantik, sedih, pilu, sepi dan sebagainya. Setiap pengalaman yang berlalu pasti meninggalkan kita 1001 pengajaran dan ilmu dan itulah yang paling PENTING buat kita semua. Jadi, nama TwentyFourHours yang dipilih.

Akhir sekali, aku mengharapkan sokongan dan tunjuk ajar daripada anda semua semoga blog ini dapat dipenuhi dengan info-info dan ilmu yang berguna.



Best wishes,
Asraf Mahmud,
Kuala Lumpur.

2 comments:

M.YAZID said...

kalu nak dpat byk orang masuk blog ko.. pastikan ia nya berinformasi, menarik, buat byk sket trafik..haha

Asraf Mahmud said...

owh...okay2..masih belajar...thanks bro

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails