Thursday, May 6, 2010

*Kafir Bangga <---> Islammengarut*

Ambil tindakan tegas terhadap Kafir Bangga

KUALA LUMPUR 5 Mei - Dewan Pemuda Pas Pusat hari ini mendesak kerajaan mengenakan tindakan paling tegas terhadap seorang pengguna laman sosial facebook yang menggunakan nama samaran 'Kafir Bangga' atas perbuatannya menghina Islam dan mencerca Nabi Muhammad SAW.

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, langkah itu perlu segera diambil kerana perbuatan terkutuk tersebut merupakan sesuatu yang tidak boleh dimaafkan oleh umat Islam di negara ini.

Sehubungan itu, beliau meminta pihak berkuasa terutama Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia perlu menggunakan segala kemahiran, jaringan serta teknologi untuk mengesan Kafir Bangga dan kemudian mengheretnya ke muka pengadilan.

"Kesalahannya ini tidak boleh dimaafkan begitu sahaja. Jika pemilik ini berada di luar negara kerajaan harus menggunakan khidmat interpol untuk mengesan kedudukannya," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mendedahkan perbuatan menghina Islam dan Rasulullah oleh seorang pengguna laman sosial facebook. Di percayai pemilik laman sosial tersebut baru sahaja mengaktifkan akaunnya dan ia ditulis dalam bahasa Melayu.

(Sumber : Utusan Online)


Nampaknya akaun Islammengarut di Youtube telah ditutup begitu juga dalam laman web sosial Facebook yang menggunakan ID : Kafir Bangga.

Kepada sesiapa yang tidak sempat menonton video di Youtube atau melawat Facebook Kafir Bangga (KB) nih tidak mengapa, tidak rugi apa-apa pun, cukuplah kita sama-sama mendoakan golongan orang yang sebegini agar diberi petunjuk dan hidayah serta dilembutkan kembali hati untuk bertaubat dan kembali ke pangkal jalan.

Saya sempat menonton video-videonya di Youtube dan rasa marah geram masih lagi ada, bagi saya video-video tersebut sangat melampau dan keterlaluan. Bahasa-bahasa kesat yang dilontarkan kepada Allah SWT, Rasulullah SAW, Al-Quran dan agama Islam langsung tidak boleh diterima. Jika tidak setuju dengan Islam tidak mengapa, jika ingin argue pun masih lagi boleh diterima tetapi janganlah sampai menghina dan mengeluarkan kata-kata kesat dan lucah seperti : cium bont*t Allah, Muhammad hisap ganja, hisap ko*ek, taik anjing, taik babi, Al-Quran kitab bodoh, Islam menipu, Islam dongeng dan berbagai-bagai lagi kata-kata kesat. Lebih menyedihkan ianya dilakukan sendiri oleh orang Melayu (murtad) dan berlatarbelakangkan bendera Malaysia sendiri. Terdapat dalam satu videonya jika tidak silap dalam video bertajuk Sihir Adalah Dosa Besar, KB membaca penuh surah Al-Ikhlas dan selepas itu terus menghina.

Walaupun semua akaunnya telah ditutup namun kali ini saya selitkan sedikit beberapa gambar yang di-copy dari Facebook yang diperolehi daripada blogger-blogger lain.





Firman Allah dalam Surah al-Fitr 7 yang bermaksud : Maka (fikirkanlah) adakah orang yang diperelokkan kepadanya amal buruknya (oleh Syaitan) lalu dia memandangnya dan mempercayainya baik, (bolehkah disifatkan sebagai orang yang menjalankan peraturan yang ditetapkan Allah untuk memberi hidayat kepadanya atau sebaliknya?) kerana sesungguhnya Allah menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya dan Dia juga memberi hidayat petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya. Oleh itu, janganlah engkau membinasakan dirimu (wahai Muhammad) kerana menanggung dukacita terhadap kesesatan mereka. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka kerjakan.

Firman Allah dalam Surah al-Baqarah 213 : (maksudnya) Pada mulanya manusia itu ialah umat yang satu (menurut ugama Allah yang satu, tetapi setelah mereka berselisihan), maka Allah mengutuskan nabi-nabi sebagai pemberi khabar gembira dan pemberi amaran. Allah menurunkan bersama nabi-nabi itu kitab-kitab yang benar, untuk menjalankan hukum antara manusia mengenai apa yang mereka perselisihkan dan (sebenarnya) tidak ada yang melakukan perselisihan melainkan orang-orang yang telah diberi kepada mereka kitab-kitab suci itu (ulama Ahlul Kitab) , iaitu sesudah datang kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata, - mereka berselisih semata-mata kerana hasad dengki sesama sendiri. maka Allah memberikan petunjuk kepada orang-orang yang beriman ke arah kebenaran yang diperselisihkan oleh mereka (yang derhaka itu), dengan izinNya. dan Allah sentiasa memberi petunjuk hidayahNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya ke jalan yang lurus (menurut undang-undang peraturanNya).

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails