Monday, April 25, 2011

Gempar!! Kisah di sebalik DINASTI SAUDI.



Satu Persoalan:
Dari Manakah Asalnya Keturunan Mereka?
Dan Siapakah Antara Susurjalur Kepada Keluarga Ini?

Kajian tentang persoalan di atas serta penemuan akan jawapannya itu telah dilakukan oleh MOHAMMAD SAKHER, atas penemuan ini beliau telah diperintahkan supaya dibunuh oleh rejim kerajaan Arab Saudi. Antara jawapan kpd penemuannya itu ialah:

1.     Adakah keluarga Saud berasal dari kaum Anza Bin Wa’el sepertimana pengakuan mereka sekarang?
2.     Adakah Islam agama sebenar mereka?
3.     Adakah benar mereka dari keturunan bangsa Arab?

Pada tahun 851H, sekumpulan lelaki dari Bani al-Masaleekh, iaitu salah satu cabang dari Kaum Anza, membentuk satu kabilah/caravan utk pergi membeli bijirin (gandum dan jagung) dan beberapa bahan makanan lain dari Iraq, utk di bawa kembali ke Najd sebuah perkampungan di tangah2 Semenanjung Arab. Ketua kpd kumpulan rombongan itu adalah seorang yg bernama Sahmi bin Hathlul. Apabila kumpulan kabilah itu sampai sahaja di Basrah, ahli kumpulan itu pergilah berjumpa dgn saudagar penjual bijirin di bandar itu seorg berbangsa Yahudi bernama Mordakhai bin Ibrahim bin Moshe.

Semasa urusan tawar menawar berlangsung, si-Yahudi itu bertanya kpd mereka: “Dari mana asalnya kamu semua ini?”. Mereka menjawab: “Kami adalah dari kaum Anza, yg mempunyai hubungan persaudaraan dgn al-Masaleekh”. Apabila mendengar nama al-Masaleekh itu, si-Yahudi itu merasa amat gembira dan mengakui bahawa beliau juga berasal dari kaum keluarga yg sama, tetapi terpaksa tinggal di Basrah, Iraq. Ini adalah kerana lanjutan daripada persengketaan yg berlaku antara keluarganya iaitu antara bapanya, seorang dari ahli keluarga kaum Anza.

Setelah saling kenal-mengenali sesama meraka, lalu si-Yahudi tadi kemudiannya mengarahkan hambanya utk memenuhkan semua unta-unta kabilah tersebut dgn gandum, buah kurma dan buah tamman; pemberian ini adalah sebagai tanda jasabudi terhadap lelaki dari keluarga keturunan al-Masaleekh dan sebagai menunjukkan perasaan kegembiraannya kerana berjumpa saudara di Iraq, yg merupakan sumber perniagaan kpd keperluan mereka. Seterusnya dari pertemuan itu mereka semakin percaya kpd setiap apa sahaja yg dikatakan oleh si-Yahudi itu, dan oleh kerana beliau adalah seorg pedagang makanan yg kaya (tempat utk mendapatkan keperluan mereka) walaupun mereka tahu yg dia adalah seorg Yahudi yg sebenarnya bersembunyikan di sebalik imej orang Arab kononnya dari kabilah al-Masaleekh.

Setelah semua keperluan mereka sudah terkumpul dan apabila kabilah tersebut bersedia utk bertolak kembali ke Najd, datang si-pedagang Yahudi tersebut dan meminta izin dari mereka utk pergi mengikuti bersama utk menemani mereka, kerana dia ingin sekali sampai dan melihat tanah asal keturunannya iaitu di Najd. Mendengar kata-kata serta permintaan dari lelaki Yahudi itu, kumpulan kabilah itu merasa amat berbesar hati dan menyambutnya dgn hati yg sangat gembira.

Seterusnya, Yahudi yg menyamar itu akhirnya tibalah di perkampungan Najd dgn kabilah tersebut. Di Najd, si-Yahudi itu tadi mula menyebarkan berbagai propaganda utk dirinya melalui sahabat2nya (sepupu tipunya itu), setelah itu, berkumpullah ramai para penyokongnya dari perkampungan Najd itu; tetapi tanpa disangkanya, si-Yahudi itu sedang berhadapan dgn kempen penentangan terhadap fahamannya oleh Sheikh Saleh Salman Abdullah al-Tamimi, yg merupakan seorang pendakwah dial-Qaseem.

Jarak penyebaran pengaruh ajaran yg di bawa oleh si-Yahudi itu tadi merangkumi kawasan sekitar termasuklah Najd, Yemen dan Hijaz, apabila berlaku sesuatu yg memaksa si-Yahudi itu tadi (sebenarnya adalah dari keturunan keluarga SAUD yg ada skrg) utk berpindah dari al-Qaseem ke al-Ihsa, di mana kemudiannya dia menukar namanya dari Mordakhai kpd Markhan bin Ibrahim Musa. Kemudian dia menukar lokasi penempatannya dan menetap di sebuah tempat bernama Dir`iyaberdekatan dgn al-Qateef, di mana dari situ si-Yahudi itu mulai menyebarkan kpd penduduk tempatan di situ pula dgn berdusta mengatakan perisai kpd Nabiy Muhammad saw telah diambil sebagai barangan rampasan (curi) oleh seorg Arab (musyrikin) hasil drpd Perang Uhud antara Arab Musyrikin dgn Muslimin.

Kata si-Yahudi itu, bahawa; “Pedang itu telah dijual oleh arab Musyrikin kpd kabilah kaum Yahudi bernama Bani Qunaiqa` yg menyimpannya sebagai harta karun!” Dia kemudiannya mengukuhkan lagi pengaruh dan kedudukannya di kalangan kaum Badwi melalui cerita-cerita dusta yg diada2kan dgn menyatakan bagaimana sepatutnya kaum Yahudi di Tanah Arab adalah yg sangat berpengaruh dan berhak mendapat penghormatan yg tinggi. Seterusnya bagi dia mengukuhkan lagi kedudukannya di kalangan kaum Badwi, lalu mengambil keputusan utk menetap terus di situ, iaitu di kota Dir’iya, berdekatan al-Qateef, di mana dia mengambil keputusan utk menjadikannya sebagai pusat Yahudi di Persian Gulf. Dia kemudiannya mendapat idea utk menjadikannya tempat tersebut sebagai batu loncatan bagi menubuhkan kerajaan Yahudi di Tanah Arab.

Utk memenuhi cita-citanya itu, si-Yahudi itu telah mendekati golongan puak Arab Badwi di tinggal di tengah-tengah padang pasir utk memantapkan lagi posisinya, kemudian secara beransur-ansur, dia kemudiannya mengisytiharkan dirnya sebagai Raja kpd mereka.!!

Pada ketika itu, kabilah Ajaman bersama kabilah Bani al-Khaled menjadi sangat berhati-hati kerana sedar akan rancangan jahat si-Yahudi itu selepas mereka mendedahkan siapa si-Yahudi itu sebenarnya, dan mengambil keputusan utk membunuhnya. Mereka menyerang bandar lelaki Yahudi itu dan menawannya, tetapi sebelum sempat menangkapnya si-Yahudi itu telah berjaya meloloskan dirinya dari kepungan mereka.

Oleh itu, keturunan Yahudi drpd keluarga Saud (Mordakhai), melarikan diri mencari perlindungan di sebuah ladang bernama al-Malibeed Ghusaiba berdekatan al-Arid, yg skrg ini lebih dikenali dgn nama: al-Riyadh.

Yahudi itu kemudiannya meminta pertolongan kpd tuan ladang tersebut agar memberikannya sebuah tempat sebagai tempat utk perlindungan/penempatan. Tuan ladang yg berasa sangat simpati itu lalu memberikannya tempat utk berlindung dgn mendirikan khemah sementara. Tetapi kemudiannya si-Yahudi itu (Mordakhai), yg baru hanya tinggal selama sebulan di situ, setelah membunuh tuan ladang tersebut dan kesemua ahli keluarganya.. beliau berpura-pura menghebahkan kpd masyarakat sekitar dgn mendakwa tuan ladang itu bersama ahli keluarganya semua telah dibunuh oleh pencuri yg menceroboh.

Yahudi itu kemudiannya lagi berpura-pura pula menyatakan bahawa semasa hayat tuan ladang tersebut beliau telah membeli ladang tersebut dari tuan tanah sebelum malapetaka tersebut berlaku ke atas mereka.! Setelah merampas tanah tersebut dgn cara menipu, lalu si-Yahudi menamakan kawasan ladang yg dirampasnya itu dgn nama al-Dir’iya, iaitu sama dgn nama tempat yg pernah dimilikinya dahulu.

Keturunan Yahudi drpd keluarga SAUD (Mordakhai) dgn cepat menubuhkan “Guest House” bernama“Madaffa” di tanah yg dirampasnya dari mangsa iaitu tuan ladang yg dibunuh itu, dan mengumpulkan di sekelilingnya sekumpulan munafiq yg kemudiannya menyebarkan propaganda dusta yg mengatakan bahawa dia adalah Syeikh (ketua) Arab dari keturunan yg disegani. Dia mengisytiharkan permusuhan terhadap Sheikh Saleh Salman Abdullah al-Tamimi, iaitu musuh tradisinya, dan dia juga telah menyebabkan pembunuhan ke atas Sheikh Saleh di sebuah masjid bernama al-Zalafi.

Kemudian setelah Yahudi itu merasa amat berpuashati dgn apa yg sudah dimilikinya dan selamat utk mewujudkan (al-Dir’iya) sebagai rumah tetapnya. Di situlah dia mengamalkan poligami pada tahap melampau, dan melahirkan ramai anak yg kemudiannya diberikan nama-nama Arab kpd anak-anaknya itu.

Kemudian, setelah kaum kerabatnya menjadi semakin bertambah dan berkuasa dgn dinamakan bawah nama Kaum Saudi, mereka telah mengikuti jejak langkahnya mengamalkan aktiviti haram dan konspirasi terhadap negara Arab di kawasan sekitar. Mereka telah merampas tanah terpencil dan ladang-ladang, dan membunuh sesiapa sahaja serta tiap orang yg cuba menentang rancangan jahat mereka. Mereka menggunakan apa sahaja tipu helah utk mencapai matlamat mereka; mereka merasuah; menawarkan wanita dan wang kpd orang yg berpengaruh di kawasan itu, jelasnya kpd sesiapa yg ingin memulakan utk menulis biografi sebenar keluarga Yahudi itu; mereka akan merasuah penulis utk menyucikan sejarah hitam mereka, dan juga menghampirkan asal keturunan mereka kpd kabilah Arab seperti Rabi’a, Anza dan al-Masaleekh.

Munafik yg sebenar dan sangat jelas di zaman itu adalah Mohammad Amin al-Tamimi, beliau adalah pengarah/pengurus kpd perpustakaan terbaru kerajaan Saudi, beliaulah yg mereka-reka kononnya asal usul keturunan kpd keluarga Yahudi (Saudi) yg ada sekarang ini mempunyai hubungan kpd Nabi Junjungan kita Muhammad saw, utk kerja kotor dan jahat ini, beliau telah dianugerahkan 35ribu pound Mesir dari Kedutaan Saud utk Kaherah, Mesir pada tahun 1362H atau 1943M. Nama duta tersebut adalah Ibrahim al-Fadel.

Seperti yg telah disebutkan sebelum ini, keluarga Saud asalnya adalah dari keturunan Yahudi (Mordakhai), suatu ketika mengamalkan poligami dgn mengahwini ramai wanita Arab dan mendapat ramai anak: amalan poligaminya itu pada masa ini telah diteruskan oleh keturunannya, mereka berpegang kpd warisan perkahwinan itu.!

Salah seorang anak Mordakhai bernama al-Maqaran, yg telah di‘arabkan’ dari keturunan Yahudi (Mack-Ren) dan mendapat anak bernama Mohamad dan seorang lagi bernama Saud, iaitu sempena nama kpd DINASTI SAUDI yg ada skrg ini.

Keturunan Saud (keluarga Saudi yg ada sekarang ini) telah beberapa kali memulakan kempen pembunuhan ketua-ketua kabilah Arab atas dakwaan bahawa katua-ketua kabilah itu telah melakukan bid’ah dan telah sesat, mereka dituduh telah menyeleweng dari ajaran Islam yg sebenar, mereka juga dituduh tidak mengamalkan ajaran al-Qur’an yg sebenar; OLEH ITU MEREKA (kabilah-kabilah Arab) BERHAK UTK DIBUNUH OLEH KELUARGA SAUD.!!

Di dalam buku sejarah keluarga Saud pada mukasurat 98-101, ahli sejarah dari keluarga mereka telah mengisytiharkan bahawa Dinasti Saud mendakwa semua penduduk Najd yg berada disekitarnya adalah KUFUR; maka darah mereka adalah halal utk dibunuh, harta mereka harus dirampas, para wanita mereka berhak dijadikan hamba seks; seorang muslim itu tidak benar2 Muslim jika kepercayaannya tidak berasal dari ajaran yg di bawa oleh MOHAMMAD BIN ABDUL WAHAB yg bertindak sebagai ulama bagi pihak keluarga Saud (beliau juga adalah seorang Yahudi yg berasal dari Turki)

Ajarannya ialah memberikan kuasa kpd keluarga Saudi utk memusnahkan kampung2 penduduk Arab yg dirasakan boleh mengamcam kedudukan mereka iaitu; dgn membunuh semua kaum lelaki termasuk kanak kanak, merogol wanita mereka, menikam perut wanita hamil, memotong tangan anak mereka dan kemudian membakar mereka.!!

Perbuatan kejam mereka ini kemudiannya disahkan lagi oleh Ulama Agama Samseng Wahabi utk merampas semua harta benda sesiapa sahaja yg menentang mereka (yg tidak mengikuti pegangan agama Wahabi)

Keluarga hodoh Yahudi ini menjadi semakin kejam malah berani telah melakukan byk kezaliman di bawah nama ajaran sesat Wahabi yg diciptakan asalnya oleh Yahudi utk menyemai benih kekejaman di hati manusia. Dinasti Yahudi ini yg bertopengkan bangsa Arab telah melakukan kekejaman sejak tahun 1163H. Mereka telah menamakan semula Semenanjung Tanah Arab sempena nama keluarga mereka (ARAB SAUDI) sebagai sebuah negara kepunyaan mereka, dan semua penduduk adalah hamba kpd mereka, bekerja keras utk kemewahan mereka sahaja (keluarga Saud).

Mereka telah memiliknegarakan semua khazanah dan harta kekayaan negara tersebut sebagai harta peribadi mereka. Jika ada orang miskin dari orang kebanyakan menaikkan suaranya mengkritik undang-undang kuku besi Dinasti Yahudi tersebut, orang itu akan dipenggal kepalanya di hadapan khalayak ramai. Seorang puteri mereka telah melawat Florida, USA bersama-sama dgn para penasihatnya, dia telah menyewa sebanyak 90 peratus bilik mewah (suite) di Grand Hotel hanya utk Satu Juta Dollar Amerika utk satu malam sahaja!!

Siapakah yg berani menyuarakan tentang pembaziran ini? Sudah tentunya mereka tahu bahawa kepala mereka akan dipenggal jika mereka berani menyuarakannya.


SAKSI KPD KETURUNAN YAHUDI -KELUARGA SAUD

Pada tahun 1960, “Sawt al-Arab” sebuah stesen penyiaran di Kaherah, Mesir, dan juga stesen penyiaran Yemen di Sana`a telah mengumumkan, mengesahkan dan membenarkan bahawa keluarga Saudi adalah dari keturunan YAHUDI.

Raja Faisal al-Saud pada masa itu tidak dapat menafikan bahawa keluarganya sangat baik hati dgn Yahudi apabila beliau mengisytiharkan WASHINGTON POST pada 17hb September 1969 dgn membuat kenyataan, berkata; “Kami, keluarga Saud, adalah saudara kpd Yahudi, kami sepenuhnya tidak bersetuju dgn mana-mana Pihak Berkuasa Arab atau Liga Muslim yg menunjukkan penentangan terhadap golongan Yahudi, “Kita mestilah hidup bersama mereka dgn penuh kasih sayang”. Katanya lagi; “Negara kami (Arab Saudi) adalah pencetus kpd keturunan Yahudi dan keturunannya telah tersebar ke seluruh dunia” Ini adalah deklarasi dari al-Malik Faisal al-Saud bin Abdul Aziz sendiri.!!

Hafez Wahabi, yg merupakan seorang Penasihat kpd Kerajaan Saudi, menyatakan dalam bukunya yg bertajuk: “SEMENANJUNG TANAH ARAB” menulis bahawa Raja Abdul Aziz al-Saud, mati pada tahun 1953 pernah menyatakan; “Ajaran kami (ajaran Saud) mendapat tentangan dari seluruh kabilah Arab. Datuk kami Saud Awal, setelah memenjarakan ramai ketua kabilah Matheer". Apabila kumpulan lain dari kabilah yg sama datang membuat tuntutan utk membebaskan para banduan, Saud Awal telah memerintahkan supaya orangnya memenggal semua kepala banduan, kemudian dia cuba memalukan mereka dgn menjemput mereka makan dari tempat duduk yg dibuat dari daging mangsanya itu yg telah dipenggal kepalanya itu di mana kepala2 mereka itu telah diletakkan di atas pinggan makanan.!! Apabila rombongan tersebut menyedari akan hal itu mereka enggan menjamah jamuan makanan yg dihidangkan kerana mereka enggan memakan daging saudara mereka sendiri, kemudian Saud Awal memerintahkan agar para pengawalnya memenggal kesemua kepala para rombongan itu juga.

Jenayah kejam ini telah dilakukan oleh raja tersebut kpd manusia yg tidak bersalah di mana kesalahan mereka itu hanyalah kerana menentang kekejaman raja tersebut.

Hafez Wahabi itu juga turut mengakui bahawa al-Malek Abdul Aziz al-Saud memang ada bersangkut-paut dgn kisah benar tentang pembunuhan ketua-ketua kabilah Matheer, yg mulanya datang melawatnya utk membuat tuntutan agar dibebaskan ketua mereka yg pada masa itu ialah Faisal al-Darwish, beliau merupakan salah seorang tahanan Raja Saudi tersebut. Dia mengaitkan kisah tersebut kpd mereka supaya mengelakkan mereka dari meminta pembebasan ketua mereka, jika tidak mereka akan menimpa nasib yg sama; Dia telah membunuh Syeikh tersebut dan menggunakan darahnya utk berwudu` sebelum menunaikan solat (solat agama Wahabi).

Kesalahan yg dilakukan oleh Faisal al-Darwish hanyalah kerana mengkritik al-Malik Faisal Abdul Aziz apabila raja itu menandatangani dokumen yg disediakan oleh pihak Inggeris yg pada ketika itu mempunyai pengaruh besar menguasai sebahagian besar Semenanjung Arab, pihak Inggeris menyediakan draf perjanjian tersebut pada tahun 1922 sebagai deklarasi yg menjadi punca kpd pemberian tanah Palestine kpd Yahudi; tandatangannya telah diterima dalam persidangan yg berlangsung di al-Aqeer pada tahun 1922.

Begitulah keadaannya sistem rejim ini dan ianya masih lagi diamalkan oleh keluarga Saudi (keluarga Yahudi). Matlamatnya adalah; utk merampas harta kekayaan negara, merompak, menipu, dan melakukan pelbagai jenis kekejaman, kezaliman, dan kekufuran -semua itu mereka lakukan atas nama agama dgn kerjasama bersama pemimpin agama yg mereka cipta-iaitu ulama Wahabi yg sentiasa membenarkan pemenggalan kepala sesiapa sahaja yg menentang mereka.

Oleh JIHAD Menentang Wahabi
Mohammad Sakher


*Pertamanya; saya Lebai Kampung tidak berani mengesahkan samada maklumat ini sahih atau tidak, saya perolehinya melalui email dari seorang rakan saya yg kebetulan masih berada di Mesir. Beliau memberitahu kpd saya journal ini ada keluar di dalam makalah tempatan Mesir pada tahun 1996 dan selepas terbitannya syarikat tersebut telah dikenakan tindakan oleh kerajaan Mesir supaya ditutup sementara tetapi kini beroperasi semula.

Saya sarankan pembaca anggaplah ini sebagai pembacaan sepintas lalu, asalnya artikel ini dalam bahasa Arab dan diterjemahkan ke bahasa Inggeris, dan kawan saya menterjemahkannya pula ke bahasa Melayu lalu email kpd saya. Kemungkinan terdapat spelling error dan beberapa pilihan bahasa menterjemahkannya tidak menepati pilihan maksud yg hendak disampaikan, oleh itu saya minta maaf bagi pihak kawan saya kerana beliau bukan seorang yg mahir dalam bahasa Inggeris.

*Sumber diambil daripada Notes Sidi Kayell Redzahaier (Ustaz Sidi) dengan izin beliau. Terima kasih tuan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails