Friday, October 15, 2010

Tahniah Malaysia! 12 Emas!!

Gambar : Kosmo Online
Tahniah Malaysia! Tahniah kepada kontinjen Malaysia kerana berjaya memungut 12 pingat emas di temasya Sukan Komanwel 2010 di New Delhi. Jumlah pungutan emas ini sekaligus melepasi sasaran awal yang diletakkan MSN iaitu 10 pingat emas. 

Tahniah juga kepada pasukan badminton Malaysia (Mix Doubles, Man Doubles, Man Single) kerana berjaya menambah lagi 3 pingat emas pada hari terakhir temasya semalam. Malang sedikit buat Mew Choo kerana gagal memungut emas dalam Final Perseorangan Wanita, beliau tewas (21-19,21-23,13-21) kepada pemain no.1 India, Sania Nehwal. 

Temasya Sukan Komanwel kali ke-19 ini telah melabuhkan tirainya semalam di Stadium Jawaharlal Nehru. Tahniah kepada semua pihak yang telah menjayakan temasya sukan yang berprestij ini, semuanya berjalan dengan selamat dan lancar walaupun terdapat beberapa kekurangan dan kesilapan yang tidak sepatutnya berlaku contohnya dari segi penginapan atlet. 

Sukan favourite aku kali ini adalah Badminton, Squash & Cycling. Bilalah aku nak start main balik sukan-sukan ni? Haishh....

Oklah, akhir kata,
Selamat Tinggal New Delhi, jumpa lagi di Glasgow 2014.

2 comments:

iXa said...

tapi elaine khoo dapat emas juga sian dia tidak ditahniahkan. sob sob.

Salik said...

Okla Tahniah juga!!

Tapi dia Gimnastik..

Aku just mention utk badminton je sbb aku minat badminton keh keh...

Aku tak buat laporan lengkap Komanwel 2010...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails