Sunday, March 21, 2010

Kusut!

Jika :
  • SEMANGAT ------> Tiada.
  • HATI ------> Tiada.
  • MINAT ------> Tiada.
  • KEINGINAN ------> Tiada.
  • BENCI ------> Ada.
  • MENYAMPAH ------> Ada.
  • MELUAT ------> Ada.
  • KEINGINAN ------> Tiada.
  • KEKUATAN ------> Tidak Pasti.
Perlu teruskan?
Pastinya tidak, tetapi....ada 2 perkara yang membuatkan aku MUNGKIN terpaksa meneruskan juga... Haish... Mungkin perlu buat solat istikharah...

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah Al-Baqarah ayat 216

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman."
- Surah Al-Imran ayat 139

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
- Surah Al-Baqarah ayat 286

Adakah ini dinamakan perjuangan Ya Allah?
Adakah perjuangan ini yang aku perlu hadapi Ya Allah?
Adakah aku mampu teruskan perjuangan ini Ya Allah?
Adakah aku mampu tamatkan perjuangan ini Ya Allah?

Bukan perjuangan ini yang aku inginkan...
Bukan perjuangan ini yang aku maksudkan...

Perlukah aku?

"Selalunya dugaan itu datang pada waktu yang kita tidak jangkakan dan pada masa itulah pengorbanan diperlukan"

Adakah aku perlu berkorban demi perjuangan yang bukan aku inginkan?

Jadi, perjuangan ini untuk siapa?

"Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredaan) dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya"
- Al-Ankabut:69

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails