Friday, June 4, 2010

Baru ku tau..

Korang suke exercise? Aku pon suke jugak walaupun sampai hari ni masih tak konsisten exercise aku tu...hmmm kurang disiplin dalam bersenam....

By the way, aku nak kongsi dengan korang dua jenis mesin senaman yang bagi aku agak menarik dan kreatif. Aku rasa kat Malaysia belum ada lagi kot.

Yang pertama.
Korang suka jogging? Aku tak berapa gemar sangat..kepada yang suka jogging korang mesti kenal mesin yang dinamakan Treadmill kan? Ala mesin jogging tula biasanya ada dekat gymnasium. Siapa yang malas nak jogging kat luar rumah gunalah mesin Treadmill ni boleh jogging dalam rumah, bilik, ofis, atau mana-mana kawasan tapi aku bukan nak cerita pasal Treadmill ni, aku cuma nak bagitau mesin yang nak kongsikan ni menggunakan konsep Treadmill ni jugak konsep "Berlari sampai bila-bila" atau dalam bahasa yang agak kasar "Berlari sampai mampos" haha...agak kasar bunyiknya kan tapi tulah penjelasan yang ringkas dan padat, "Berlari sampai mampos" haha.

Ok dah paham?

Baik, mesin pertama ni namanya Treadwall. Sama jugak fungsinya seperti Treadmill (jogging) tetapi Treadwall ni adalah untuk senaman rock climbing. Biasanya kalau kita nak main rock climbing ni kene pergi pusat-pusat sukan tertentu baru ada dan rock climbing ni mencabar jugak ketakutan kita terhadap ketinggian tapi Treadwall ni boleh diletak di mana-mana sahaja dan panjatlah sampai lebam haha dan Treadwall ini tak tinggi pun so siapa2 yang gayat tu bolehla cuba ok.

Tengok video-video di bawah ni!





Amacam? Menarik tak?
Aku baru tau kewujudan mesin ini di muka bumi haha terok betul...

Ok!

Yang kedua ni pon sama jugak konsepnya, tapi ianya bukan berlari atau memanjat tapi sebaliknya berenang pulak. Korang suka berenang? Aku memang suka berenang, dan tempat berenang yang paling aku suka adalah di dalam swimming pool hehe. Airnya bersih dan cantik sikit lagipun tak masin macam air laut, kalau air laut aku susah sikit nak berenang tambah pulak kalau ada ombak-ombak fuhhh....mencabar-mencabar!! Mesin ini dinamakan ermm Treadpool kot ada jugak panggil Endless Pool mana pun tak kesah. Bagi aku dengan wujudnya Treadpool ini boleh menjimatkan ruang sebab ianya tidak memerlukan ruang yang terlalu besar untuk membolehkan kita berenang dengan puasnya.

Untuk fahamkan lagi jom kita tengok video-video di bawah ni :





Amacam? Lagi menarik kan?
Kreatif betul. Teringin jugak letak satu kat rumah aku nanti haha kalau ada rezeki.

Oklah, itu je info menarik yang aku ingin kongsikan kali ni.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails