Tuesday, June 1, 2010

Israel Kejam!



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

1. Pihak tentera komando Israel telah menyerang konvoi 6 kapal bantuan kemanusian ke Gaza (65km dari Gaza) dan sehingga kini diyakini lebih kurang 19 orang telah terkorban dan 26 orang lagi tercedera.

2. Seramai 4 kakitangan media (2 kakitangan TV3 dan 2 lagi kakitangan Astro) terlibat dalam misi bantuan ke Gaza ini namun 2 krew Astro Ashwad Ismail, 25 dan Shamsul Kamal Latip, 38 tahun yang menaiki kapal Turki 'Mavi Marmara' telah diserang oleh komando-komando Israel dan nasib mereka berdua masih lagi belum diketahui.

3. Avital Leibovich, juru bicara tentera Israel menegaskan bahawa serangan dilakukan di perairan antarabangsa berkata "Serangan ini berlaku di luar wilayah Israel (di perairan antarabangsa), tapi kami mempunyai hak untuk membela diri". Israel juga mempertahankan tindakan kejam mereka dengan mengatakan mereka telah diserang dahulu dengan senjata api, kayu dan peralatan-perlatan tajam.

4. Ahli Parliman Parit, Mohd Nizar Zakaria. 41 yang turut menyertai misi bantuan itu dipercayai selamat. “Sejak tengah malam semalam (kelmarin) saya cuba hubungi suami (Nizar) tapi tak dapat. Alhamdulillah, jam 6 petang tadi (semalam), suami hubungi dan beritahu dia selamat,” kata Dr Yuhanis Fazlina Fazil, 36

5.. Saya percaya kebanyakan masjid di seluruh dunia telah mengadakan solat hajat beramai-ramai memohon pertolongan dari Allah SWT dari kekejaman Israel dan sekutunya.


”Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik.”
(QS Al-Maidah ayat 82)

“Sesungguhnya bangsa Yahudi merupakan kaum yang penuh sifat hasad.
(HR Shohih Ibnu Khuzaimah 1500)

“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin (mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barang siapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.”
(QS Al-Maidah ayat 51)

Diriwayatkan daripada Ibnu Umar r.a katanya: Nabi sollallahu ’alaih wa sallam bersabda: “Kamu semua akan membunuh orang-orang Yahudi. Maka kamu semua akan membunuh mereka sehingga batu akan berkata: Wahai para muslimin! Di sini ada orang Yahudi, datanglah kemari dan bunuhlah dia.”
(HR Muslim)

“Ya Allah, muliakanlah Islam dan kaum Muslimin. Ya Allah, tolonglah kaum Muslimin dan Mujahidin di Palestina. Ya Allah, teguhkanlah Iman mereka dan turunkanlah ketenteraman di dalam hati mereka dan satukanlah barisan mereka. Ya Allah, hancurkanlah kaum kuffar dan kaum musyrikin. Ya Allah, binasakanlah kaum Yahudi dan pasukan Israel dan cerai-beraikanlah kesatuan mereka. Ya Allah, menangkanlah kaum Mujahidin atas musuh kami musuh agama dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasih. Dan sampaikanlah Sholawat kami kepada Nabi Muhammad.”






Rujukan :
[1] Kosmo Online
[2] Metro Online
[3] Blog Che Det
[4] Blog Mazidul Akmal
[5] Aljazeera.net

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails