Wednesday, November 4, 2009

Say No to Namewee !!!!

Hai..

Entri kali ini mengisarkan tentang seorang rakyat Malaysia yang dahulunya pernah glamour dek kerana lagu hangatnya "Negarakuku" pada tahun 2007. Masih ingat lagu ini??

Dalam lagu ini, penyanyi bernama Wee Meng Chee atau lebih dikenali dengan nama Namewee telah mengutuk polis,agama Islam dan kaum Melayu. Lagu ini telah banyak mencetus rasa marah dan tidak puas hati kebanyakan rakyat Malaysia khususnya kaum Melayu.

Di bawah ini saya masukkan video klip "Negarakuku".



Itu pada tahun 2007. Pada tahun 2008, beliau memohon maaf kepada rakyat Malaysia :

“Saya mohon kerajaan dan rakyat Malaysia, terutama orang Melayu maafkan saya dan berharap mereka tidak lagi memarahi saya kerana saya memang menyesal dan tidak berniat menghina lagu Negaraku atau menyentuh sensitiviti masyarakat Islam di negara ini” - Harian Metro 2008.

Tetapi, pada tahun ini beliau muncul kembali dengan video terbarunya yang mengutuk TNB.

“Cibai TNB! Lancau TNB! Makan duit, tidur, malas!”,
jeritnya berang sewaktu meninggalkan pejabat Tenaga Nasional Berhad, TNB di Johor. Dalam video terbabit juga, beliau melontarkan kata-kata kesat seperti berikut :

“TNB mother fucking bullshit, TNB eat shit, TNB fuck it!”

Di bawah ini adalah video terbaru yang dibuat oleh Namewee di Muar pada Oktober 2009 yang lalu. Sama-samalah kita nilaikan.



Jika kita berada di tempat yang sama mungkin kita juga tidak berpuas hati dengan TNB dan tidak salah jika si apek Namawee ini ingin menegur pihak TNB tetapi haruslah diingat bahawa bahasa yang digunakan adalah kesat dan tidak sesuai.

Haa satu lagi, si Namewee ni memang tak reti nak bezakan antara 'shutdown' & 'breakdown' ke? Owwhhh...lupa pulak dia hanya tahu perkataan F*#k tu je. Mungkin dia perlu tukar kerakyatan memandangkan dia tidak fasih berbahasa Melayu dan banyak tidak puas hati tentang negara ini. Orang seperti beliau inilah yang suatu hari nanti akan merosakkan perpaduan kaum di negara kita.

Say No to Namewee !!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails