Monday, December 21, 2009

Top 5 - Sukan yang aku teringin nak main balik!

1. Badminton - dulu waktu sekolah menengah rajin sangat main badminton ni , tak pandai pun main tapi adela jugak wakil sekolah beberapa kali since sekolah rendah lagi (tak menang sampai final pon haha). Beregu adalah feveret aku.
(Sumber gambar : Utusan online)

2. Tenis - sukan ni aku jarang main tapi aku tak dapat nafikan sukan ni sangat best. Puas hati dapat pukul kuat-kuat sama macam main badminton jugak tapi tenis ni lebih penat lagilah.
(Sumber gambar : pursuitofsanity.com)

3. Skuasy - haha sukan ni aku mula jinak-jinak masa study kat matrikulasi dulu, tiap-tiap petang jugakla main. Mula-mula tak pandai tapi dah lama boleh ketagih tuh hehe. Adik-beradik badminton & tenis jugak, semua sports ni boleh pukul sekuat hati hehe release tension sikit. Walaubagaimanapun, bagi aku ranking dari segi kepenatan, Tenis > Badminton > Skuasy.
(Sumber gambar : famemas.blogspot.com)

4. Bola keranjang (Basketball) - selalu main waktu sekolah dulu tapi tak dapat mewakili sekolah pun, ingat lagi waktu dulu aku & member-member satu batch (form 3-2002) mula2 main dulu di sekolah (SMK Taman Keramat) bersama dengan pelajar-pelajar senior. Tiap-tiap petang main & selalu lawan friendly. Dulu terel gakla shot 3 pointer hehe.
(Sumber gambar : kids.nationalgeographic.com)

5. Ragbi - haa sukan ni takde kat sekolah jadi terpaksalah jinak2kan diri waktu kat matriks dulu. Belajar sikit2 skills ragbi nih. Training kalau tak silap setiap petang Rabu lepas kelas. Syok jugak main tapi tahun (2005) tu coach taknak hantar wakil so takdela kolej aku join tournament ragbi, taktahu pulak kenape. Sukan ni ganas sikit main langgar-langgar hentam orang, nak lepas geram pon sesuai jugak tapi hati-hati takut patah tulang jer nanti hehe.
(Sumber gambar : schuderiafasniz.blogspot.com)

1 comment:

EncikAhmad said...

aku teringin nak main tutup botol, pemadam atau jentik pen,seyes! tapi takde org nak join aku mase dh besa cmni.ko nak?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails